De Samenleving 01 – De korte lontjes:

Samenleving 001 korte lontjes

Waar gebeurd verhaal!

Denk je dat je op een zondag eens lekker uit kunt gaan, krijg je de schrik van je leven.

Je krijgt steeds vaker te maken met de mens met het korte lontje!

Wat is het geval?

Lekker op een zondag met de auto naar een tuincentrum die een zondag open blijkt te zijn, en achteraf nog even langs de familie voor een kopje koffie en wat bijkletsen.

Kom ik in Waalwijk in de volgende situatie:

Samenleving 002 plattegrond situatie

Rechte weg, geen tegemoetkomend verkeer.

Links een inham naar een woonwijk (je weet wel zo’n verhoogde drempel), en daar wil je naar toe.

Doch er komt net een grote witte personenbus uit (die ’s zondags ouderen bijen brengt om de dag door te brengen).

Van voren komt niets aan, dus ik ga iets naar rechts om de bus niet te hinderen, en het mijzelf gemakkelijker te maken langs die personenbus om linksaf te slaan (vanwege de grotere draaicirkel van de personenbus).

Komt daar uit het niets van achteren een auto die denkt even tussen die bus en mij door te glippen, zo staan we alle drie even stil, ik draai me half om en kijk de bestuurder boos aan.

Doch er is niets gebeurd en ik trek op en ga dus die woonwijk in en zet de auto aan de kant neer.

Blijkt dat de bestuurder van die auto me achterna is gereden.

Stapt uit en schreeuwt nijdig: ”(scheldwoord) Kun je wel autorijden”?

Waarop ik antwoord dat hij fout zit, hij kwam vanuit het niets achterop zetten en wilde immers inhalen op een plaats waar zich de situatie mijns inziens helemaal niet toe eigende.

Had zeker ook niets gehoord van ANTICIPATIE (vooruit denken en herkennen va situaties en daar naar handelen, iets wat vooral tegenwoordig met al dat verkeer en de steeds haastigere samenleving steeds vaker een noodzaak blijkt te zijn)!

Hij antwoord flink gepikeerd: “Heb je je knipperlicht wel aangezet”?

Natuurlijk heb ik mijn knipperlicht wel aangezet, is een automatisme, en is bovendien ook helemaal niet relevant.

Wat wel relevant is, is dat hij te hard heeft gereden, en geprobeerd heeft in te halen in een onmogelijke situatie, en daarbij ook te dicht op mijn auto blijkt te hebben gezeten!

Afijn…

Hij gooit z’n sigaret in m’n richting, doch die raakt mij niet.

Voordat ik nog wat kan antwoorden, zegt hij (in de zelfde agressieve taal en houding) zoiets van: “Wil je soms een kopstoot… / Je kunt een kopstoot krijgen”.

Nou wordt hij helemaal mooi!

Maar ik ben wijzer en draai me om en wandel rustig weg.

Terwijl ik wegloop mopper ik wat na over de agressieve houding en het “korte lontje”van iemand met een “licht getinte huidskleur en donker haar” (geen turk of moslim, maar vermoedelijk iemand uit Pakistaan of uit India) daarbij moet ik onwillekeurig aan Wilders denken en z’n uitspraken over de Islam met hun korte lontjes!

Wel…

Korte lontjes in de Nederlandse samenleving door tenminste 1 allochtoon lijkt mij hierbij bewezen!

IK moet er niet aan denken als zo’n agressieveling (die notabene ZELF fout zat) een wapen op zak zou hebben gehad, of er enkele van die figuren in die auto zouden hebben gezeten!

Dit heeft mij wel aan het DENKEN gezet!

(lees vooral de reacties)

En hoewel ik Geert Wilders niet zo moet vanwege zijn wat extreme aanpak, begin ik me toch af te vragen of Geert Wilders mogelijk niet toch gelijk heeft en ik volgende keer mogelijk toch op Geert Wilders moet gaan stemmen, of Rita Verdonk, die claimt immers ook dat dit soort figuren buiten gegooid moeten worden…

Aan de andere kant…

Hoewel ik er (gezien mijn huidige ervaring) liever niet aan wil denken, zou je jezelf af kunnen vragen of dit nou de normale manier van doen is van die persoon, of dat er mogelijk een hele reeks van gebeurtenissen plaats heeft gevonden vooraf waardoor die vent zo agressief deed.

De negatieve media aandacht, het bestaande kabinet dat steeds incidentjes opblaast en uitvergroot, en niet op z’n laatst Wilders zelf met z’n radicale opvattingen.

Neemt overigens niet weg dat ik VOOR “ Vrijheid van Meningsuiting” ben!

Of het moreel gezien al dan niet wenselijk is dat bepaalde uitspraken gedaan worden is punt 2.

De agressieve houding van die buitenlander zou mogelijk verband kunnen hebben met al die politieke- en media aandacht TEGEN buitenlanders en met name de islam.

Doch de verantwoordelijkheid van iemands houding ligt nog altijd bij de persoon die zich zo agressief opstelt, wat de reden daarvan ook moge zijn en is NIET wenselijk!

Overigens had dat gehele gebeuren me zo aangegrepen dat ik me de gekste dingen in het hoofd haalde, hij zou terug kunnen komen en m’n auto vernielen, of me met wat vrienden van hem op staan wachten, dus ik ben na 1 bak koffie meer gegaan!

Gelukkig geen spoor van die “malloot” te bekennen!

’t Is wat tegenwoordig.

Waar de politiek zowat alle sociale voorzieningen kapot breekt, het recht op fatsoenlijk betaald werk op z’n kop zet, de bevolking steeds meer zelf voor de problemen in de samenleving laat opdraaien en zij samen met de media gehele bevolkingsgroepen tegen elkaar op staan hitsen!

Waar je eigen vertrouwde omgeving plots in een levensbedreigende nachtmerrie verandert!

Een nachtmerrie waar je dagelijks met knikkende knieën doorheen moet!

Een samenleving die zieker is dan de meeste mensen beseffen (de slachtoffers uitgezonderd dan)!

En dat is de realiteit!

Heeft U ook iets meegemaakt, waarom schrijft u het niet van u af?

Laat anderen mee lezen hoe het u is gegaan.

Als er genoeg (waar gebeurde) verhalen zijn kunnen ze ingediend worden bij de politiek, als bewijs van hun gepruts en kan zo hope(n)lijk een einde gemaakt kan worden aan INTIMIDATIE veroorzaakt door een aantal buitenlanders die het overigens ook voor hun fatsoenlijk aangelegde landgenoten verzieken in de vorm van afkeer, intolerantie!

Op bovenstaande link naar “intimidatie” is meteen een cursus: “Leren omgaan met lastige mensen / De bal NIET terug spelen” vastgeknoopt!

Hier zegt men, dat door te reageren op zo’n “agressief” persoon, de zaak kan escaleren.

Het rustig blijven en de agressieveling negeren door weg te lopen bleek in dit geval het beste wat men in zo’n situatie kan doen!

Neemt niet weg dat ik het NIET normaal vind!

Welkom in de samenleving met de korte lontjes!

Ja, ik denk nog steeds na of ik al dan niet op Wilders moet gaan stemmen.

Want, laten we eerlijk zijn, nu liep het nog goed af, maar:

  1. We moeten er niet van uit gaan dat het altijd goed afloopt!
  2. We hoeven ons in Nederland toch niet te laten demoniseren / tiranniseren door een aantal figuren (van buitenlandse komaf) die menen met geweld hun zin door te kunnen drijven, of wel?

Wat we echt nodig hebben is een vernieuwde politiek die de zijden handschoenen uit durft te trekken om de problemen in de samenleving aan te pakken.

Nederland wordt steeds crimineler.

ITALIAANSE MAFFIA die in Nederlands haar zwart geld witwast?!?

Het TERRORISEREN van OUDEREN en HOMOS in de grote steden?!?

De groeiende aanhang van Wilders en Verdonk (de enige 2 die claimen iets aan dat probleem te zullen doen en de enigen die de fluwelen handschoentjes uittrekken) zegt immers genoeg.

Is dit genoeg om de volgende keer op Verdonk of Wilders te stemmen?

Want denkt U?